marketing

CAC

Customer Acquisition Cost

Stručně

Náklady na získání jednoho zákazníka — všechny marketingové a sales výdaje dělené počtem nově získaných zákazníků.

Detail a kontext

CAC (Customer Acquisition Cost) je suma všech nákladů na získání zákazníka: reklamní výdaje, plat marketing/sales týmu, software (CRM, analytics), agentury, content production. CAC = (marketing + sales výdaje) / počet nových zákazníků v období. Pro zdravý byznys: LTV/CAC > 3, CAC payback period < 12 měsíců (pro SaaS), < 6 měsíců (pro e-commerce). CAC neustále rostou — proto je důležité optimalizovat konverzní cestu a zvyšovat LTV.

Potřebujete pomoci s tímto pojmem v praxi?

Naučit se teorii je první krok. Implementovat ji efektivně už chce zkušenost. Pojďme se o tom pobavit.

Napište mi